بسيج حوزه بنت الحسين (ع)
 
بسيج وفرهنگ
بسیج لشکر مخلص خداست

بسيج لشكر مخلص خداست كه دفتر تشكل آن را همه مجاهدان از اولين تا آخرين امضا نموده‏اند. من همواره به خلوص و صفاى بسيجيان غبطه مى‏خورم و از خدا مى‏خواهم تا با بسيجيانم محشور گرداند، چرا كه در اين دنيا افتخارم اين است كه خود بسيجى‏ام.
امام (ره) در پنجم آذرماه سال 1358، فرمان تشكيل بسيج مستضعفان را صادر كرد . با اين اقدام به موقع و هوشمندانه، مردم و توده هاي انقلابي ، براي مقابله با تهديدات داخلي و خارجي، بسيج شدند.
سنگ اندازي نيروهاي ضد انقلاب از يك سو و تهديدهاي مكرر نيروهاي غربي ازسوي ديگر، سال 1358 شمسي را به يكي از پرمخاطره ترين سال هاي پس از تولد انقلاب مبدل كرد.
  پس از تسخير سفارت امريكا كه امام خميني، اين واقعه را انقلابي بزرگتر از انقلاب اول ناميد، موج تهديدهاي امريكا نيز سير صعودي گرفت و آزادي  جاسوسان دربند، بهانه اي شد تا گستاخي هاي امريكا مبني برحمله نظامي به ايران قوت بگيرد.
برخي از مهره هاي سوخته رژيم پهلوي نيز كه با خوش شانسي از آتش خشم انقلاب مردم ايران رسته بودند، هر از چندگاه در گوشه و كنار كشور دست به عمليات پراتيكي غيرمنظم مي زدند و در حسرت تاج و تخت از دست رفته، آرامش انقلاب نوين را مختل مي كردند.



برچسب‌ها:
ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 6 آذر 1393برچسب:, توسط ليلا ميري

تشكیل بسیج پس از پیروزی انقلاب اسلامی

در این رابطه پیدایش بسیج در دو مرحله قابل توجه است :
1- بعد از پیروزی انقلاب اسلامی شاهد حركتی فرهنگی بودیم كه به واقع درجهت حفظ دستاوردهای انقلاب اسلامی مان به شمار می آید و در این مسیر شاهد تشكیل ارگانها و هسته های انقلابی نظیر سپاه ، كمیته های انقلاب و غیره بودیم كه نقش مردم در این حركت و تلاش چشمگیر و موثر بود به نظر می رسد بعد از رشد این نهادها مردم به این فكر می افتند
كه بایستی جهت كسب آمادگی در مقابله با دشمنان انقلاب آموزشهای رزم نظامی را ببینند و طبیعتا حركتی به نام بسیج در پایگاه ها و مساجد بوجود می آید كه آموزشهایی هم داده می شود..
2- مرحله دوم مصادف است با تصرف جاسوسخانه آمریكا كه با اشغال این لانه فساد توسط دانشجویان مسلمان پیرو خط امام شیطان بزرگ برای نجات خود از وضعیت موجود به توطئه هایی علیه جمهوری اسلامی دست زد‌ ، از جمله حمله نظامی به طبس ، غافل از اینكه شن ها مامور الهی شده و این توطئه را خنثی كردند یا مثلا حصر اقتصادی كه این توطئه هم خود عاملی شد برای حركت هرچه بیشتر مردم در جهت خودكفایی جمهوری اسلامی ایران ، ترور شخصیت های اسلامی ، كودتا و حركتهای مذبوحانه گروهكهای چپ و راست ، « الحمد الله الذی حعل اعداءنا من الحمقا » ؛ خدا را شكر كه دشمنان ما را از احمق ها قرار داد و از حماقت آنها همین بس كه سنت « لا یتغیر الهی اینست كه صالحان و شایستگان وارثین اصلی زمین هستند ولی آنها غافلانه هر لحظه در پی تدارك حیله جدیدی بوده و هستند و امام همیشه در جهادمان با دید وسیع و پیامبرگونه شان بخوبی دریافته بودند كه شیطان بزرگ بیكار نمی نشیند لذا در 5 آذرماه 1358 تشكیل ارتش 20 میلیونی را صادر فرمودند . در این فرمان حركتهایی را كه به نام بسیج در جامعه مطرح بود تسریع نموده و انسجام بخشیدند و از آن تاریخ بود كه مسوولین به این فكر افتادند كه سازمانی به نیروهای موجود در جامعه بدهند و در پی فرمان امام امت ، زن و مرد ، پیر و جوان از نوجوان 12 ساله تا پیر 70 ساله عاشقانه فرمان رهبرشان را لبیك گفتند



برچسب‌ها:
نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 6 آذر 1393برچسب:, توسط ليلا ميري

اهمیت و ضرورت تشكیل بسیج دفاع از مقدسات و ایدئولوژی اسلام ایجاب می كند كه در مقابل خطراتی كه آن را تهدید می كند به گونه ای منطقی و شیوه ای صحیح با آن خطر برخورد كرد . امام خمینی (ره) در مورد اهمیت و ضرورت تشكیل بسیج فرمودند : « دفاع از اسلام و كشورهای اسلامی امری است كه در مواقع خطر ، تكلیف شرعی و الهی و ملی است و برتمام قشرها و گروهها واجب است » .
همچنین اصل پیشگیری ایجاب می كند كه امت اسلامی برای مقابله با هر گونه خطر احتمالی از سوی دشمنان اسلام در آماده باش كامل بسر برده و آمادگی دفاعی برای هرگونه خطری كه اسلام را به مخاطره افكند را داشته باشند . فرمان صریح قرآن كریم در آیه شریفه « واعدوا لهم ما استطعتم من قوه » كه برای ترسانیدن دشمنان خدا و اسلام و امت اسلامی آمده است دال بر صحت این ادعا می باشد . از اینروست كه می بینیم در سفارشات اولیای اسلام نیز بر آماده بودن برای خطرات احتمالی بسیار تاكید شده است و از مسلمانان خواسته اند كه درهنگام خواب وصیت نامه و شمشیر را در زیر سر قرار بدهند و این نیست جز فرمان آماده باش برای لقاء الله و همچنین برای دفاع از دین خدا ، لذا سلاله نبوت ، رهبر راحل انقلاب اسلامی در این مورد خطاب به امت اسلامی فرموده اند : « مملكت اسلامی باید همه اش نظامی باشد و تعلیمات نظامی داشته باشد یكی از ابواب فقه باب رمی است . باب تیراندازی است ، آنوقت تیراندازی بوده حالا هم تیراندازی هست به یك طور دیگری » در اسلام با اینكه رهان ، یعنی یك چیزی را بگذارند برای چیزی كه نظیر قمار بازی می شود حرام است برای تیراندازی حرام نیست ، برای اسب دوانی حرام نیست .
سبق و رمایه یكی از مسائل فقه است برای اینكه همه افراد مستحب است كه سواری یاد بگیرند . حالا اتومبیل سواری و رانندگی را یاد بگیرند . و برای همه است كه تیراندازی را یاد بگیرند ، فنون جنگی را یاد بگیرند . باید ملت ما جوانهایشان مجهز باشند به همین جهاز و علاوه بر جهاز دینی و ایمانی كه دارند مجهز به جهازهای مادی و اسلامی هم باشند و یاد گرفته باشند . اینطور نباشد كه یك تفنگی كه دستشان آمد ندانند كه با آن چه كنند . باید یاد بگیرند و یاد بدهند . جوانها را یادشان بدهید همه جا . حضرت امام اضافه می كنند كه باید اینطور شود كه یك مملكتی بعد از چند سالی كه 20 میلیون جوان دارد 20میلیون تفنگدار داشته باشد و 20میلیون ارتشی داشته باشد » .( پیام انقلاب شماره 72 )



برچسب‌ها:
نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 6 آذر 1393برچسب:, توسط ليلا ميري
 

اهمیت و ضرورت تشكیل بسیج در جمهوری اسلامی ایران                                                                                                                                                                               بعد از تسخیر انقلابی لانه جاسوسی آمریكا انتظار آن می رفت كه از سوی دشمن شماره یك یعنی آمریكای جهانخوار توطئه ها و تحریكها بر ضد این كشور انقلابی شدت یافته و با گسترش آنها زمینه را برای دخالت نظامی آماده نماید ، تا با حمله مسلحانه به ایران و انقلاب اسلامی ، رژیم مردمی جمهوری اسلامی را از پای در آورد ، و حاكمیت طاغوت را دوباره برقرار سازد . بنابراین مشخص بود كه در این جنگ جدید امت اسلام نمی تواند فقط و فقط از مشت خویش استفاده كرده و به دفاع برخیزد بلكه ضرورت مسلح شدن و آموزش نظامی دیدن برای همه مشخص بود و احساس می شد كه اگر همه مردم وارد صحنه نشوند و با كیفیت و طرز كار سلاحها آشنایی نداشته باشند نمی توانند این سلاح ها را علیه شیطان بزرگ بكار گیرند . از اینرو تشكیل بسیج در تمام قشرها ( دانش اموزی ، دانشجویی ، كامند، كارگری ، عشایری و ... ) به شكل وسیعی صورت گرفت و امام امت فرمان تاریخی تشكیل بسیج عمومی را صادر و در رابطه با ضرورت آن چنین فرمودند : « الان در راس همه مسائل اسلامی ما قضیه مواجهه با آمریكاست . باید تمام تجهیزات ما بطرف این دشمن باشد. مبادا یك وقتی یك تبلیغات سویی بشود و نظرهای ما تشتت پیدا بكند و افكارمان افكار مختلف بشود ... باید الان همه افكار ها یك چیز باشد . چطور در ان وقتی كه ما مواجه با این قدرت شیطانی داخلی بودیم هیچ دیگر تشتتی در كار نبود . همه با هم یك فكر داشتید و الله اكبر می گفتید و مقابله با یك چنین قدرتی می كردید شما الان می دانید كه مقابله ما با یك قدرتی است كه قدرتش صدها برابر زیادتر از آن قدرت قبلی است . شما امروز یك چنین حالی دارید و مملكتمان یك چنین حالی دارد . مملكت شما الان یك حالی دارد كه اگر دیر بجنبیم برای همیشه تا آخر از بین رفته ایم . همه باید یكصدا باشند .سرو صدای امروز حفظ مقابله با آمریكاست ... باید همه قوایمان را مجتمع كنیم برای نجات دادن این كشور باید اگر مسائلی برایمان پیش بیاید هرچه هم سخت باشد تحمل كنیم . باز هم من تكرار می كنم كه بدانید شما با یك قدرتی مواجه هستید كه اگر غفلت بشود مملكتتان از بین می رود ، غفلت نباید بكیند غفلت نكردن به این است كه همه قوا را و هرچه فریاد دارید بر سر آمریكا بكشید ، هرچه تظاهرات بر ضد آمریكا بكنید قوای خودتان را مجهز بكیند و تعلیمات پیدا كنید و به دوستانتان تعلیم بدهید » ، كه امام (ره) دقیقا با فرمایشات پیامبرگونه خود ضرورت تشكیل بسیج را ترسیم نمودند .



برچسب‌ها:
نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 6 آذر 1393برچسب:, توسط ليلا ميري
شعر از استاد شهریار

ياعلي باز از خدا دستي به همراه بسيج      

                                           جاودان كن در جهان اين جلوه و جاه بسيج

يا علي خون حسينت كي رود از يادها

                                            گو ببيند زينب اين غوغاي خون خواه بسيج

رهبر از نصر من الله داد فرمان جهاد

                                                    تا رسد فتح قريب از نصرت الله بسيج

با شعار يا محمد شيعه و سني يكيست

                                            نيست جز قرآن و حق ذكري در افواه بسيج

سر به درگاه خدا مي سايد اين جهد و جهاد

                                                      شهريارا تا بسايي سر به درگاه بسيج



برچسب‌ها:
نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 6 آذر 1393برچسب:, توسط ليلا ميري
بسیج؛ ای دست و بازوی ولایت
خط سرخ ازل تا بی نهایت
تو را نشناختن حق ناشناسی است
تعارض با تو کفر و ناسپاسی است



بسیجی کسی است که نورش خورشید را، موجش دریا را، استواریش کوه را، عزمش آهن را، وسعت روحش جهان را، صفتش واژه‏‌ها را، بی‌‏نامیش نام را، سوزش آتش را، سرعتش باد را و شهره‌‏اش تمام اسطوره‏‌ها را خجل کرده است.

هفته بسیج گرامی باد

تشكیل بسیج مستضعفین، ارتش بیست میلیونی به فرمان امام خمینی (ره) هوشیاری و درایت بی نظیر حضرت امام خمینی (ره) از جمله اساسی ترین عوامل در جهت خنثی سازی توطئه ها به حساب می آید که به برکت این دوراندیشی و هدایت انقلاب در مسیر اصلی خود، زمینه انقلاب دوم فراهم آمد و با سقوط لانه جاسوسی امریکا در تهران و برملاشدن ماهیت سلطه جو و تجاوزکارانه امریکا، شیطان بزرگ با ضربه ای سخت و جبران ناپذیر روبرو شد.



برچسب‌ها:
نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 6 آذر 1398برچسب:, توسط ليلا ميري
جملات قصار و زیبا در باره ی بسیج و بسیجی

1. برمشامم می رسدعطر شهیدان بسیج - مرغ دل پرمی زند سوی گلستان بسیج

یاحسین بن علی، ای سرور آزادگان - روز محشر کن شفاعت از جوانان بسیج

2. بسیج عطری است آسمانی که از جوانه‏های ایمان تراوش می‏شود و پایگاهی است برای مُشت‏های گره شده.

3. بسیج یعنی شجاع و با صلابت

همیشه در خط ناب ولایت

به هنگام بروز فتنه باشد

بصیر و هوشمند و با درایت

4. بسیج حنجره‏ای است سوزان بر ای سرودن حماسه‏های سترگ و خورشیدی است تابناک برای شب‏های سرد و تاریک و وحشت‏زا.

 



برچسب‌ها:
ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 6 آذر 1393برچسب:, توسط ليلا ميري
زيارت اربعين بانک احادیث موضوعی اعمال روز اربعین امام حسین دلیل بزرگداشت اربعین حسینی چیست‌؟ پیامک اربعین حسینی2 پیامک اربعین حسینی پدافند غیرعامل چیست؟ 2 پدافند غیر عامل چشم انداز دفاع غيرعامل (پدافند غيرعامل) چيست؟ پدافند غیرعامل آثار و برکات زیارت قبر سید الشهدا(ع)/اربعين / اولين زائر امام حسين/ راه بصیرت 2 راه بصیرت معجزات بزرگ آيت الكرسي بهترین حس عالم! خواص آیت الکرسی (حتما بخوانید) آثار نماز شب قیمتت چقدر است ؟ واژه های وارونه روزشمار دفاع مقدس سال 1364 خدايا توضیح المسائل امام خمینی قدس سره الشریف (بخش اول) مفاتيح الجنان نهج البلاغه قران كريم بسیج لشکر مخلص خداست يك عكس تشكیل بسیج پس از پیروزی انقلاب اسلامی همیت و ضرورت تشكیل بسیج2 اهمیت و ضرورت تشكیل بسیج در جمهوری اسلامی ایران1 شعر از استاد شهریار بسیج جملات قصار و زیبا در باره ی بسیج و بسیجی عكسهاي مذهبي1 مجموعه احادیث اخلاقی زندگینامه شهید آويني مداحي چهارده معصوم علیهم السلام و خاندان معصومین علیهم السلام
طراح قالب : { معبرسايبري فندرسک}